Producent wyposażenia biwakowego jako pierwsza polska firma z branży outdoor otwarcie deklaruje: tworzone przez nas przestrzenie są miejscem bezpiecznym i gościnnym dla każdej osoby, niezależnie od koloru skóry, narodowości, wyznania czy orientacji seksualnej.
Wizję outdooru otwartego dla wszystkich wyjaśnia założyciel firmy, Rafał Palowski:
– Naszym marzeniem jest żebyśmy wszyscy czuli się komfortowo w lesie, nad rzeką, na kwiecistej łące czy w górach. Przygoda w outdoorze powinna być strefą wolną od obaw, z którymi spotykamy się na ulicach naszych miast i w internecie, a które wynikają z nietolerancji wobec naszej orientacji seksualnej i tożsamości płciowej. Absurdem jest agresja wycelowana w to, kogo trzymamy za rękę na spacerze albo komu chcemy powiedzieć na ucho “Kocham cię” siedząc w cieniu wielkiego dębu. Las nie kwestionuje przecież twojej miłości.
Czujemy się zobowiązani do zajęcia jednoznacznego stanowiska – u nas jesteście u siebie! Oznacza to, że podczas organizowanych przez nas eventów, podczas kontaktów z naszą firmą i w naszej przestrzeni online spotka was otwartość i akceptacja. Jest przez nas nie do zaakceptowania, żeby napięcie budowane przez nietolerancję obecne było podczas wędrówek, biwakowania i kontaktu z przyrodą, czyli w obszarze, który powinien być dla nas źródłem ulgi, odpoczynku i realizacji pasji.
Z okazji Pride Month LESOVIK wypuścił serię hamaków biwakowych, z których 10% dochodu przeznaczone zostanie na Kampanię Przeciwko Homofobii. W czarnych hamakach znajdziemy 3 wszywki: logo producenta, flagę Polski wskazującą na kraj pochodzenia produktu oraz flagę LGBT+ wszytą tuż obok biało-czerwonej.
– W ten sposób chcemy symbolicznie pokazać, że osob LGBT+ są i zawsze były częścią Polski. To od nas zależy, jak będzie wyglądała przyszłość naszego kraju. Chcemy Polski, w której każdy czuje się dobrze i może być sobą. Dlatego postanowiliśmy zrobić krok w stronę równości, organizując sesję zdjęciową z parami osób tej samej płci i przeznaczając część dochodu z kolekcji na KPH – mówi Maria Kostacińska, marketing manager firmy.
– Tym samym chcemy zwiększyć reprezentację osób LGBT+ na naszych kanałach social media i ogółem w tym, jak postrzegany jest outdoor. Chcemy wyraźnie dać znać: jesteście mile widziani i widziane w naszej społeczności. Wędrówki, biwaki i aktywność w terenie to świat dostępny dla każdego – dodaje Rafał.
Hamaki dostępne są pod poniższym linkiem: Kampania Przeciw Homofobii to założona w 2001 roku ogólnopolska organizacja społeczna działająca na rzecz osób osób LGBTI (lesbijek, gejów, osób biseksualnych, transpłciowych i interpłciowych), ich rodzin i bliskich. Łącząc ludzi wokół idei równości KPH tworzy kampanie społeczne, prowadzi działania rzecznicze i edukacyjne, oferuje pomoc prawną i psychologiczną, buduje ruch sojuszniczy i współpracuje z biznesem. A wszystko po to, by osoby LGBT w Polsce czuły się bezpieczne ciesząc się pełnią praw.
(nadesłane)