Założenie prowadzenie strony internetowej to koszty, które dla małej firmy mogą okazać się zbyt duże. czy są sposoby, żeby ograniczyć wydatki związane z obecnością firmy w internecie?
Strona internetowa firmy to nieodzowny element działalności przedsiębiorstwa. Wg danych GUS z ubiegłego roku, prawie 80% klientów szukało informacji w internecie, ale tylko 2/3 firm prezentowało swoją ofertę na stronie www. Największy odsetek firm, które nie korzystają z tej formy promocji to firmy małe, działające lokalnie. Rezygnują z tych ogromnych możliwości, jakie daje internet. Dlaczego takie firmy rezygnują z własnej strony www i z obecności w sieci?
Podstawową przyczyną braku własnej strony internetowej wielu małych firm są koszty i czas, który trzeba poświęcić na wykonanie strony. Jest w tym sporo racji, ponieważ wykonanie i utrzymanie strony wymaga poświecenia czasu, w przypadki małej firmy może to być przeszkodą. Większe firmy zlecają te tematy w całości firmom zewnętrznym albo utrzymują własny dział IT, ale ta ścieżka jest niedostępna dla mniejszych firm z uwagi na wysokie koszty. Dla mniejszych firm polecane są dwa rozwiązania.
Pierwsze rozwiązanie to oparcie budowy strony o system zarządzania treścią WordPress, który nie wymaga znajomości języka HTML. Jednocześnie można utworzyć stronę internetową, blog i sklep internetowy. Konfiguracja jest intuicyjna, a wiele motywów i pluginów jest darmowych. Ten model wymaga jednak samodzielnego zakupu domeny, hostingu, i wykonania wszystkich niezbędnych prac związanych z konfiguracją strony. Później trzeba oczywiście pamiętać o odnawianiu domeny, opłacaniu hostingu oraz uaktualnianiu oprogramowania strony. To wszystko kosztuje niewiele w skali roku, jednak wymaga trochę znajomości tematu, pochłania czas i absorbuje uwagę.
Inne rozwiązanie to skorzystanie z kreatora strony www, który oferuje gotowe rozwiązania. W najprostszych przypadkach trzeba tylko podmienić zdjęcia na własne i zmienić treści na takie, które dotyczą naszej firmy. Całość prac nad wykonaniem strony jest znacznie prostsza niż w przypadku WordPressa. O hosting, domenę, aktualizacje, odnawianie domeny nie trzeba się martwić, ponieważ zapewnia to platforma, na której postawiono kreator. Wszystko otrzymujemy w ramach niewielkiej opłaty abonamentowej (oferta cenowa – https://pageandshop.pl/web/page/oferta).
Jakie elementy powinna zawierać strona internetowa? Przede wszystkim strona główna, która przyciągnie uwagę, zakładki informacyjne o firmie, o ofercie, formularz kontaktowy. To pewne minimum, które można dowolnie rozbudować, ale struktura strony musi pozostać logiczna, a nawigacja intuicyjna. Strona powinna być responsywna, czyli automatycznie musi dostosować się do wielkości ekranu urządzenia. Taka strona doskonale prezentuje się w internecie oglądanym na smartfonie. Rynek usług mobilnych rośnie i nie wolno tego zaniedbać (więcej na stronie – https://pageandshop.pl/).