Ekstraklasa piłkarska – mecze w czterech kolejnych sezonach wciąż w Canal+

Mecze piłkarskiej PKO BP Ekstraklasy w sezonach od 2023/24 do 2026/27 wciąż będą pokazywane w Canal Plus – poinformowała w poniedziałek spółka prowadząca rozgrywki najwyższej ligi w Polsce. Kontrakt opiewa na rekordową kwotę blisko 1,3 mld zł.

„Ekstraklasa SA podpisała nową umowę licencyjną z CANAL+, na mocy której nadawca będzie miał prawa do transmisji wszystkich meczów PKO Bank Polski Ekstraklasy, w tym minimum 100 w jakości 4K, na terenie Polski w sezonach 2023/24 – 2026/27. Czteroletni kontrakt o wartości blisko 1,3 mld zł zapewni CANAL+ prawo do pokazywania magazynów oraz skrótów w telewizji, serwisie CANAL+ online oraz internecie. Jeden mecz w kolejce oraz poniedziałkowy magazyn skrótów będą dostępne tak jak do tej pory w kanałach otwartych” – poinformowano w komunikacie Ekstraklasy SA.

Canal Plus jest związany z ekstraklasą od 1995 roku. W obecnym sezonie, tak jak w przeszłości, transmituje wszystkie mecze, natomiast w TVP widzowie mogą oglądać po jednym meczu w kolejce.

Obie stacje, w ramach zakupionych pakietów, pokazują także m.in. skróty w programach informacyjnych i magazynach poświęconych lidze.

Jak poinformowano w poniedziałek, na antenach i w serwisie online Canal+ oraz w mediach społecznościowych tego nadawcy zadebiutują programy przygotowane z myślą o różnych grupach wiekowych, w tym najmłodszych widzach.

„Cieszymy się, że w dalszym ciągu będziemy współpracować z CANAL+, gdyż od lat jest to nasz sprawdzony partner i to nie tylko w dobrych, ale też złych czasach, co pokazał choćby okres pandemii. Kontrakt z CANAL+ gwarantuje nam stabilność finansową i warunki do dalszego rozwoju ligi i klubów (…)” – przyznał prezes Ekstraklasy SA Marcin Animucki.

Jak podkreślono w komunikacie, nowy kontrakt z Canal Plus, zatwierdzony jednogłośnie przez kluby na ostatnim Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy Ekstraklasy, to kontynuacja wieloletniej współpracy, a jednocześnie nowe rozdanie w zakresie podziału praw.

„Analizując oczekiwania rynkowe w zakresie wyłączności, tym razem Ekstraklasa zaoferowała tylko jeden pakiet, obejmujący transmisje wszystkich meczów. Zakładał on obowiązkową sublicencję jednego meczu każdej kolejki oraz możliwość transmisji magazynu ligowego w paśmie otwartym. Zapewni to dodatkowy zasięg rozgrywek i promocję dla klubów. Wyłonienie partnerów w tym zakresie będzie po stronie CANAL+” – przekazano w komunikacie.

„W ramach jednego pakietu, oprócz obowiązku sublicencji do telewizji otwartej, określony został także podział pozostałych praw do prezentowania ligi w telewizji i internecie przez naszego partnera, ligę i same kluby. Zależało nam, by wypracować taki model, który będzie pozwalał na jak najszersze dotarcie z materiałami meczowymi do kibiców i promocję ligi (…)” – poinformował Animucki.

Edyta Sadowska, prezes zarządu CANAL+ Polska, przyznała, że wartość kontraktu jest rekordowa.

„Wspieramy rozwój polskiej piłki od niemal 30 lat, dlatego bardzo cieszymy się z możliwości kontynuacji naszej współpracy z Ekstraklasą i polskimi klubami. Wartość kontraktu po raz kolejny jest rekordowa, niemniej nasze inwestycje w rozwój rodzimych rozgrywek zawsze wykraczały poza wsparcie finansowe wynikające wyłącznie z kwoty kontraktu. Ogromną wartością dodaną budującą wartość ligi stanowią nasze działania redakcyjne i promocyjne, które będziemy kontynuować. W najbliższych miesiącach zaprezentujemy więc naszym widzom jeszcze więcej magazynów, nowych formatów i rozwiązań technologicznych (…)” – przyznała prezes Sadowska w komunikacie na stronie Ekstraklasy SA.

Przy okazji zapowiedziano, że dzięki obecności na stadionach większej liczby kamer (nawet 20 na mecz) widzowie będą mogli śledzić wydarzenia na boisku w niespotykany do tej pory sposób.

Nowy kontrakt z Canal Plus plasuje Ekstraklasę na dziewiątym miejscu pod względem wartości scentralizowanych praw krajowych w Europie.

„Ekstraklasa znajdzie się więc w rankingu za Belgią oraz tuż za Holendrami, ale przed Danią, Szwajcarią, Austrią i Czechami. Wzrost wartości praw w Polsce to znaczący sukces na niełatwym rynku praw mediowych w Europie, gdzie po pandemii część lig, w tym niemiecka, włoska czy francuska, musi mierzyć się ze spadkami wartości kontraktów. Podpisana umowa między Ekstraklasą i CANAL+ to jednocześnie najwyższy kontrakt mediowy w Polsce pod względem wygenerowanej wartości. Prawa do pokazywania rozgrywek PKO Bank Polski Ekstraklasy wyceniane są znacznie wyżej niż transmisje na polski rynek wiodących lig zagranicznych, a nawet pakiet praw obejmujących Ligę Mistrzów i Ligę Europy” – przekazano w komunikacie.

Dodano, że od 2019 r., kiedy rozwiązano umowę z agencją MP Silva, postępowania przetargowe w zakresie sprzedaży praw mediowych krajowych i zagranicznych prowadzi na rzecz Ekstraklasy zespół wewnętrzny stworzony i działający pod kierunkiem Animuckiego.

„Ekstraklasa jest tym samym jedną z niewielu lig, obok niemieckiej i hiszpańskiej, która samodzielnie sprzedaje swoje prawa. Dzięki rozwiniętym kompetencjom własnym liga nie ponosi w związku z tym kosztów agencyjnych liczonych w dziesiątkach milionów złotych” – poinformowano. (PAP)

bia/ co/

Komentarze
Ładowanie...