Największy polski przewoźnik kolejowy, spółka Polregio wdrożyła Zintegrowany System Zarządzania obejmujący trzy certyfikaty ISO. Przyznawane są one firmom, których usługi lub produkty spełniają wyśrubowane międzynarodowe normy oraz obowiązujące przepisy. Przedsiębiorstwa, które je posiadają zaliczane są do elitarnego grona podmiotów o najwyższej jakości usług.
Spółka Polregio uzyskała certyfikaty niezależnej Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej – International Organization for Standardization (ISO). Certyfikat ISO 9001 to najbardziej rozpoznawany standard zarządzania na całym świecie. Przyznawany jest firmom, których głównym celem jest orientacja na klienta i świadczenie usług najwyższej jakości.
Z kolei ISO 27001 to formalne potwierdzenie, że Spółka należycie zabezpiecza posiadane i przetwarzane informacje, zapewnia zachowanie ich poufności, integralności oraz dostępności.
Natomiast posiadanie certyfikatu ISO 37001, czyli systemu zarządzania działaniami antykorupcyjnymi oznacza, że przedsiębiorstwo działa zgodnie z prawem i przyjętym kodeksem etyki.
„W Polregio wyznajemy zasadę kompleksowego rozwoju na wielu płaszczyznach. Tak jest również w przypadku certyfikatów ISO. W naszym przypadku odnoszą się one do zarządzania jakością, utrzymywania bezpieczeństwa informacji w spółce oraz zapobiegania wszelkim zjawiskom korupcyjnym” – oświadczył Artur Martyniuk, prezes Polregio S.A. i dodał, że starania o otrzymanie certyfikatów rozpoczął na początku swojej kadencji na stanowisku prezesa tej firmy.
Zadowolenie z otrzymania certyfikatów wyraził również Tomasz Małecki, pełnomocnik zarządu Polregio ds. Zintegrowanego Systemu Zarządzania.
„To pokazuje, że spółka spełnia najwyższe standardy pod względem poziomu zarządzania. Przedsiębiorstwa, które posiadają certyfikaty ISO, są w gronie firm dostarczających produkty i usługi najwyższej jakości” – powiedział Tomasz Małecki.
Potwierdzenie profesjonalizmu Polregio zaprocentuje w przyszłości.
„Otrzymane certyfikaty pokazują naszym właścicielom oraz partnerom, że jesteśmy firmą profesjonalną i podpisanie z nami nowych umów, a także przedłużenie kontraktów przyniesie wymierne korzyści finansowe, a także wzrost zadowolenia polskich pasażerów” – dodał Artur Martyniuk, prezes Polregio.
Jak zauważył z kolei Arkadiusz Mularczyk, sekretarz stanu w Ministerstwie Spraw Zagranicznych: „Spółka Polregio jeszcze niedawno chyliła się ku upadkowi, a dziś jest największym polskim przewoźnikiem i rozwija się bardzo dynamicznie”. „Certyfikaty ISO pokazują profesjonalizację firmy i dobry sposób zarządzania” – dodał minister Arkadiusz Mularczyk.
Polregio, zgodnie z wymaganiami prawa unijnego i krajowego, wdrożyła już System Zarządzania Bezpieczeństwem i Utrzymaniem (SMS/MMS): Safety Management System (SMS) oraz Maintenance Management System (MMS) uzyskała także związane z nim certyfikaty (jednolity certyfikat bezpieczeństwa w 2021 r. i certyfikat dla podmiotu odpowiedzialnego za utrzymanie ECM w 2022 r.).
Pociągi Polregio w ubiegłym roku przewiozły 90 mln pasażerów, o 40 proc. więcej niż w 2021 r. Codziennie wyrusza na tory 1800 składów, które zatrzymują się na 1900 stacjach. W firmie zatrudnionych jest ok. 7 tys. pracowników. W tym roku Polregio zamierza przewieźć ponad 100 mln podróżnych.
Źródło informacji: PAP MediaRoom