Gróbarczyk: nie widzę ryzyka zmiany wartości kontraktu na przekop Mierzei Wiślanej
Wzrost cen materiałów budowlanych nie powinien wpłynąć na wartość kontraktu na budowę drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską – ocenił w wypowiedzi dla PAP wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.
„Nie powinno być żadnego ryzyka (zmiany ceny – PAP), ponieważ większość pracy mamy już wykonanych. Pozostają przede wszystkim prace pogłębieniowe i umocnieniowe” – powiedział wiceminister zapytany przez PAP, czy w wzrostem cen materiałów budowlanych może wpłynąć na wartość kontraktu.
Wiceminister podtrzymał też terminie otwarcia przekopu, który zaplanowano na ten rok. „Planujemy otwarcie na drugą połowę roku” – dodał.
Umowa z wykonawcą kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną została podpisana w 2019 roku z polsko-belgijskim konsorcjum NDI i Besix, które zaproponowało cenę 992 mln 270 tys. zł.
Docelowo nowa droga wodna między Zatoką Gdańską a Zalewem Wiślanym ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o długości do 100 metrów oraz do 20 metrów szerokości. Budowa kanału na Mierzei Wiślanej ma zakończyć się w 2022 r. Inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni, a wykonawcą przekopu (pierwszego etapu-PAP) konsorcjum firm NDI i Besix.(PAP)
autor: Łukasz Pawłowski
pif/ skr/